Jak podat žádost o poskytnutí pobytové služby (DZR, DOZP, CHB)

Dokumenty pro žadatele

Datum zveřejnění Název dokumentu Typ souboru Velikost souboru
01. 06. 2024 Žádost o poskytnutí sociální služby Domov se zvláštním režimem (DZR) .pdf 108 kB Stáhnout
01. 06. 2024 Žádost o poskytnutí sociální služby Domov pro osoby se zdravotním postižením (DOZP) .pdf 108 kB Stáhnout
01. 06. 2024 Žádost o poskytnutí sociální služby Chráněné bydlení (CHB) .pdf 108 kB Stáhnout
01. 01. 2023 Žádost o poskytnutí sociální služby Sociální rehabilitace (SR) .pdf 830 kB Stáhnout
01. 01. 2023 Žádost o poskytnutí sociální služby Sociálně terapeutická dílna (STD) .pdf 830 kB Stáhnout

Informace pro žadatele o služby

01

První kontakt se zájemcem o službu

  • zájemce o službu může sociálního pracovníka kontaktovat:
    • telefonicky
    • e-mailem
    • domluvit si osobní schůzku (po předchozí telefonické domluvě)
  • zájemci jsou podány informace o poskytovaných službách a sděleno, co je nezbytné pro podání žádosti
02

Podání žádosti o poskytnutí služby

  • žádost lze stáhnout z webu, případně může být zaslána sociálním pracovníkem na Vámi uvedenu adresu či e-mail
  • obsah žádosti:
    • vyjádření lékaře - vyplní Váš praktický lékař
    • další dokumenty uvedené na straně č. 2 žádosti
  • žádost musí být podepsána
    • žadatel není omezen ve svéprávnosti = žádost podepíše sám žadatel  
    • žadatel je omezen ve svéprávnosti / mladší 18 let = žádost podepíše opatrovník / zákonný zástupce
03

Doručení žádosti

  • po vyplnění a podepsání žádosti je nezbytné žádost doručit do Barevných domků
  • můžete si zvolit jednu z níže uvedených možností doručení žádosti:
    • osobně na adresu Hajnice 46, 544 66 Hajnice
    • poštou na adresu Hajnice 46, 544 66 Hajnice
    • e-mailem (oskenovaný dokument)
    • prostřednictvím datové schránky – jipuwgx
04

Přijetí žádosti

  • po přijetí žádosti sociální pracovník zkontroluje všechny potřebné náležitosti
  • v případě, že je žádost kompletní, sociální pracovník žadatele či osobu jednající za žadatele elektronicky či telefonicky informuje o doručení žádosti, a to nejdéle do 5 pracovních dnů od data doručení žádosti 
  • následně je žadatel informován o tom, kdy bude kontaktován ohledně domluvení termínu sociálního šetření – sociální šetření se uskuteční do 1 měsíce od data podání žádosti – sociální šetření probíhá vždy v místě aktuálního pobytu žadatele
05

Sociální šetření

  • účastníci sociálního šetření:
    • sociální pracovník
    • žadatel
    • pečující osoba opatrovník zákonný zástupce
  • a to v případě, že setkání nebrání závažné okolnosti, které by znemožňovali účast některé z uvedených stran
  • v rámci sociálního šetření sociální pracovník zjistí potřebnou míru podpory žadatele v oblastech péče o svou osobu, zjistí potřeby a přání žadatele; zjišťuje se, zda žadatel splňuje cílovou skupinu služby, současně, zda je služba schopna naplnit potřeby a přání žadatele
  • v rámci sociálního šetření sociální pracovník představí žadateli službu (popis, fotografie), současně poskytuje sociální poradenství a předává žadateli kontakty na další vhodné sociální služby, které by žadateli mohli pomoci v řešení jeho nepříznivé sociální situace
  • celý průběh jednání zaznamenává sociální pracovník do formuláře 1. sociálního šetření
  • do měsíce od realizace 1. sociálního šetření dojde k posouzení žádosti ze strany zařízení a  žadatel/opatrovník/zákonný zástupce obdrží vyjádření k žádosti
06

Nástup do služby
(nový klient)

  • v případě uvolnění vhodného místa pro žadatele (s ohledem na jeho potřeby, přání a míru podpory), kontaktuje sociální pracovník žadatele / opatrovníka / zákonného zástupce s možností nabídky volného lůžka ve službě
  • jestliže žadatel projeví zájem o službu, dojde k domluvení termínu 2. sociálního šetření, které probíhá na konkrétní domácnosti (kde je poskytována služba), a to za účasti žadatele, kdy dojde k:
    • aktualizaci informací z 1. sociálního šetření
    • představení prostor domácnosti
    • chodu domácnosti
    • seznámení s pravidly společného soužití
    • seznámení s ostatními klienty služby
  • po jednání má žadatel dostatek času na rozhodnutí (není nutné sdělovat na místě), zda jeho zájem o poskytnutí služby stále trvá
  • v případě projevení zájmu dojde k domluvení termínu nástupu žadatele do služby a předání informací o doložení dokumentů potřebných pro uzavření smlouvy, zároveň je žadateli v písemné podobě odesláno oznámení o přijetí do služby včetně termínu nástupu
  • nástup žadatele je realizován za přítomnosti sociálního pracovníka / vedoucího služby

Další informace pro žadatele

top